Lisapaki The Sims 3 Ambitions nipid:
| uuendused | tuletõrjuja | leiutaja | arhitekt | skulptor | stilist | tondipüüdja | detektiiv | arst | haridus | tattood |
| auhinnad | vaba kutse | ajamasin | simbot | uus linn Twinbrook | komisjonipood | kinnisvaraäri | lasteköök | pesu |

Eradetektiiv-uurija

Uus ja unikaalne elukutse on eradetektiiv-uurija ehk lihtsalt ja lühidalt detektiiv. Selles ametis pole simsil tööaega, vaid ta võib teha oma tööd, millal iganes tahab ning ametiga tulevad kaasa uued ja huvitavad võimalused ja suhtlemisvalikud. Detektiivi tööks on erinevate juhtumite lahendamine, mille eest ta saab tasu ja auhindu. Detektiiviametis saab sims varitseda, ülekuulatavalt ülestunnistust välja peksta ja sisse murda teiste simside kodudesse.

Detektiivitöö saamiseks saab kasutada tavalisi vahendeid - telefoni, ajalehte ja arvutit, kuid ka klikates politsehoonele, saab nüüd lisaks õiguskaitsetööle valida ka detektiiviameti. Politseihoone on endiselt "jäneseurg", see tähendab, mängija ei saa sinna koos oma simsiga minna, vaid peab ootama, kuni sims sealt jälle välja tuleb. Küll on aga detektiivil politseihoones mitmesuguseid lisavõimalusi.

Detektiivitöö jaoks peab sims arendama loogikaoskust, iseloomutunnustest on kasulik uus tunnus "läbinägelik" (Perceptive), mis aitab otseselt selles ametis areneda, samuti "fotograafiline silm", "geenius", "üksindusearmastaja" ning kõik suhtlemisega seotud tunnused, kuna detektiiv peab palju erinevate simsidega suhtlema. Elusooviks on detektiivil Üliterav pilk (Pervasive Private Eye), mille täitmiseks peab detektiiv lahendama 35 juhtumit, üdse on mängus kokku 41 juhtumit.

TÖÖAEG

Detektiiv on ainuke amet mängus, kelle tööaeg on vaba, see tähendab ta võib lahendada juhtumeid ükskõik millal. Nädalapalga saab ta kätte pühapäeval, lisaks saab ta iga lahendatud juhtumi eest preemiat.


Detektiivi tööülesanded on juhtumid, ehk lahendada
juhtumeid, loogika ehk loogikaoskuse arendamine ja
varitsused ehk erinevate hoonete juures varitsemine ja
nendest aruannete kirjutamine.

Aste NimiPalk
nädalas
Boonus
1 Eavesdropper $275  
2 Small Claims Investigator $340 Luup
3 Wrongdoing Analyzer $400 Kabinetiuks
4 Community Crime Solver $525 Sõrmejälje komplekt
5 Obscure Clue Summoner $650  
6 Gumshoe $850 Muukrauad
7 Licensed Snoop $1125 Liikumisvalikus "Hiili"
8 Community Sleuth $1475 Must sedaan
9 Flatfooted Investigation Specialist $1850
10 Private Eye $2475  

Töötamiseks vajalikke juhtumeid saab ise otsida arvutist või politseihoonest või oodata, kuni klient helistab ja pakub tööd. Politseihoonele klikates saab juhtumit otsida kui klikkad Obtain Investigator Case, ja saab teha ka tavalist politseitööd, kui klikkad Do Low Level Police Work, sel juhul läheb sims politseihoonesse ja ilmub samasugune tööaken, nagu õiguskaitse karjääris ja palka makstakse tunnitöö järgi. Arvutile klikates on nüüd uus valik Investigator..., millele klikates on veel erinevaid valikuid, juhtumi otsimiseks klikka Search for Investigator Case. Alates teisest astmest saab detektiiv luubi ja siis on võimalik uusi juhtumeid leida, kui klikkad linnavaates mõnele krundile ja valid vihjete otsimise (Snoop for Clues).

Kui oled juhtumi valinud, ilmub üles vasakusse nurka juhtumiaken, kus näed juhtumi lühikest kirjeldust, kliendi nime ja ülesannet. Selles aknas saad klikata linnukest, mis tähendab, et võtad selle juhtumi lahendada, või risti, mis tähendab, et keeldud sellest juhtumist. Ülesannet näed pidevalt ka simsi tööriistaribal soovikasti kohal. Juhtumi lahendamiseks tulebki järjest täita erinevaid ülesandeid. Iga ülesande lahendamine annab detektiivile töökogemust ja ühtlasi avab uue ülesande akna. Iga ülesande täitmisest on võimalik ka keelduda. Kui ei saa aru, mida peab tegema, on lihtsam viis minna linnavaatesse, kus ülesande täitmise kohta näitab tavaliselt ära ikoon, mis kujutab pilti kollase tähekese sees olevas punases ringis. Ja need pildid on erinevad ja neid võib olla ka mitu erinevates kohtades. Kui valikuid on palju, siis tavaliselt on juhtumiga seotud valik kollases kastis ja sellele klikates saab ülesannet lahendada. Ülesannete järjestikune täitmine viib lõpuks juhtumi lahendamisele, mille järel saab detektiiv tasu ja töökogemusi.

Esimestel astmetel on juhtumid kergemad ja koosnevad paarist-kolmest lihtsast ülesandest, mida kõrgemale astmele detektiiv oma ametis jõuab, seda rohkem saab ta uusi võimeid, seda keerulisemaks lähevad juhtumid ja seda huvitavam on ülesandeid täita. Juhtumite lahendamiseks peab detektiiv koguma tõendusmaterjali ja see tegevus pole alati "poliitiliselt korrektne".

Kui on vaja mõnelt simsilt midagi teada saada, on seda võimalik teha mitmel viisil: aegavõtvam tee on lihtsalt küsida (Ask About...), sest tavaliselt nad kohe ei ütle, selleks peab arendama suhet, aga kiiremini ja kergemini saab info kätte kas altkäemaksuga (Bribe Sim), siis sõltub info saamine summa suurusest või saab info simsilt ka välja peksta (Beat Up Sim For Information).

Detektiiviameti neljandal astmel saab detektiiv oma käsutusse sõrmejäljekomplekti. Nüüd ilmub kohe ka ülesanne otsida sõrmejälgi. Kohale jõudes ilmub krundi erinevates kohtades luubikujulised märgid, mis näitavad kohti, kust sõrmejälgi otsida, lihtsalt klikka luubile ja vali Dust for Prints.

Kuuendal astmel saab detektiiv omale muukrauad ja nüüd on võimalik teiste simside majja sisse murda, kui seal kedagi kodus pole, samuti saab uurimise käigus teiste simside kodudest asju kaasa viia "tõendusmaterjaliks". Need viimased tegevused võivad kaasa tuua ka ise uurimise alla sattumise, sest kui majas on vargaalarm, siis see käivitub ja politsei tuleb kohale.

Tõendite leidmiseks peab häkkima arvutis, sobrama prügikastides ja postkastides. Kui detektiiv on leidnud midagi teise simsi prügikastist või postkastist, on võimalik kohe pärast seda kastiomanikku ðantaþeerida, see valik on olemas lühikest aega kastiomanikuga suhtlemises. Kui sims hakkab suurt raha välja pressima, on see muidugi riskantne, sest vahele jäädes võib su sims saada trahvi või minna vangi.

Samuti kuulub detektiivi tööülesannete hulka varitsemine või valvepostis olemine (Stakeout). Ka seda on võimalik teha igal ajal, lihtsalt tuleb klikata suvalisele hoonele või kohale ja valida see tegevus. Detektiiv läheb näidatud kohta, varjab end kahe põõsaoksaga ja reeglina tuleb sinna koha lähedale kaks simsi, kes millestki räägivad ja ongi detektiivil olemas materjal, millest ta peab nüüd kirjutama politseile aruande.

Detektiivil on pärast mitme töö tegemist linnahallist saada ka mõned auhinnad:

Kui detektiiv on lahendanud 3 juhtumit, saab ta auhinnaks Autrofee (Honor Trophy)Kui detektiiv lahendab juveelivarguse juhtumi, saab ta auhinnaks Sangarimedali (Hero Medal)Kui detektiiv lahendab Kala Lapse juhtumi, saab ta auhinnaks Aulindi(Award Ribbon)Kui detektiiv lahendab kelmist võmmi juhtumi, saab ta auhinnaks Kangelassangari medali (Epic Hero Medal)Kui detektiiv lahendab 3 kadunud simsi juhtumit, saab ta auhinnaks Kangelase trofee (Hero Trophy)Kui detektiiv jõuab oma ametis tippu ehk 10.astmele, saab ta auhinnaks Linnavõtme (Key to the City)Kui detektiiv lahendab oma ameti tipus 5 juhtumit, saab ta auhinnaks Detektiivi mälestustahvli (Investigator's Keepsake)

 

Kas tead veel mõnda nippi selles teemas? Saada aadressile simsimaa@hot.ee ja oledki saanud Simsimaa abiliseks!

 

Simsimaa veeb annab ainsana Eestis ja eesti keeles täieliku ülevaate The Sims seeria mängudest ja nende lisadest, infot, nippe, koode ning veel palju muud The Sims seeria mängude kohta. Kõik siin leheküljel avaldatud materjalid on vabad kopeerimiseks ja kasutamiseks, sest sa teed seda nagunii.