Lisapaki The Sims 3 World Adventures nipid:
| üldine kirjeldus | reisid | Egiptus | Hiina | Prantsusmaa | maa-alused ruumid | reliikviad | viiruk | maotaltsutamine |
| õnneküpsis | võitluskunstid | fotograafia | nektarivalmistamine | kokkupandavad asjad | muundamine | muumiad |

Maa-alused ruumid:
| koobastes liikumine | Egiptuse koopad | Hiina koopad | Prantsusmaa koopad |
| keldri ehitamine | hauakambri asjad | asjade seadistamine | seadistamise protsessor |

Koobastes liikumine

Enne koopasse minekut:
1) simsile võiks panna iseloomutunnusteks
*seikluslik (adventurous), siis tõuseb simsil viisa-aste kiiremini, saab reisides pideva hea tuju kaardi ja saab pärast reisi minna kiiremini uuele reisile
* karismaatline, sõbralik, siis leiab sims kergemini kontakti kohalikega
* julge, hulljulge, siis ei saa sims koobastes hirmu tujukaarti (argpüksi või neurootiku iseloomutunnusega sims ei saa koopasse üldse minnagi)
2) oskustest oleks enne reisima minekut soovitav arendada
* sporti, mis aitab kiiremini liigutada salauksi, lükatavaid kujusid ja purustada kivihunnikuid
* võitluskunste, mis aitavad võita muumiat
* loogikat, mis aitab teha ohutuks lõkse
* isikuvõlu, mis aitab suhelda kohalikega
3) Päris mitmes koopas tõkestab edasipääsu suur kivirahn, mille saab purustada ainult Pangu kirvega (Pangu's Axe), lisaks kui see kirves simsil juba on, siis purustab ta ka kõiki kivihunnikuid selle kirvega, mis võtab palju vähem aega, kui tavalise kirkaga. Seetõttu on soovitus alustadaHiinast seiklusega, mille nimi on "Confounded Boulder", selle seikluse alguses tuleb täita erinevaid ülesandeid kuni lõpuks saab sims ülesande tuua ühest koopast sellesama Pangu kirve
4)Mitu simsi koos avastavad koobast kiiremini kui üksi.
5) Abiks on ka eluauhinnadKõht on harva tühi (Hardly Hungry), Teraspõis (Steel Bladder), Ülipuhas (Dirt Defiant), Muretu (Carefree) ning uued eluauhinnad Maailmarändur (Jetsetter), mis alandab reiside hinda; Reisiks ette valmistunud (Prepared Traveler), mis annab juurde kolm päeva reisiaega, Õppinud reliikviaotsija (Learned Relic Hunter), millega simsi leitud aarded on väärtuslikumad, Meditatiivne transmagaja (Meditative Trance Sleep), mis annab simsile võime magada oma energia kiiremini täis. Samuti on abiks igasugused muud soodustused ja auhinnad, mis vähendavad või panevad seisma vajaduste vähenemist, sest siis on lihtsam keskenduda ainult koopale ega pea jälgima simsi vajadusi.
6) Koobastesse tuleks kindlasti kaasa võtta kuivtoitu, telk ja minidušš potis, mida saab osta kohalikult turult
7) Kui tahad edaspidi arendada ka simsi fotograafiaoskust, on kasulik koopasse kaasa võtta fotoaparaat, mida saab kohalikult turult ja teha pilte erinevatest asjadest ja olukordadest koobastes, neid pilte läheb hiljem vaja ja siis ei pea ainult pildi pärast koopasse tulema.

Koopasse sisenemine
Koobastesse sisenemiseks peab tavaliselt klikkama koopa uksele ja seda uurima (Inspect), mille järel uks avaneb. Suured koopad on äratuntavad juba linnavaates, näiteks Egiptuses püramiidid. Mine simsiga sellele krundile ja sisenemiseks klikka lihtsalt püramiidi uksele. Teised koopad on aga peidetud kruntidel erinevasse kohta.

Kui sims liigub niisama omal käel linnas ringi, siis tulebki lihtsalt minna mõnele krundile ja seal ringi vaadata. Kui sims osaleb seikluses, näitab tavaliselt värviline ikoon kohta, millisel krundil koopasse peab minema, kuid ka siis pole alati koopasse sisenemiskoha leidmine kerge.

Mõnes kohas peab ukse või trepi leidmiseks otsima lülitit - selleks võib olla mõni kiviplaat või auk või suur kivirahn. Mõnda koopasse ei saa enne sisse, kui sims on saanud laagrist teadetetahvlilt või kohalikult simsilt ülesande, mida ta peab sealt koopast otsima, ehk siis ainult seiklusel osalev sims saab sellesse koopasse. Mõnel krundil on suur ilus ehitis täis kõiksuguseid dekoratsioone, aga koopasse saab hoopis selle krundil ühest nurgast, kus on väike putka.

Üldine soovitus koopasuu leidmiseks on lasta seinad alla ja vaadata krundil ringi. Koopasse sisenemisteed võib näidata:
* pime ruum
* üks või mitu suurt kivirahnu
* nelja ruudu pikkune tumedam koht maapinnal või põrandal
* kiviplaat jalajälgedega

Seda, et sims on saanud sisse maa-all olevasse koopasse, näitab ümberringi olev pimedus, mille keskel on sims ühes valgustatud ruumis. Niimoodi ongi üles ehitatud kõik koopad - sa ei näe uut ruumi enne, kui sims on sinna sisse läinud. Kuidas järgmisse ruumi minna? Selleks peabki nüüd hakkama lahendama erinevaid mõistatusi - leidma peidetud uksed või võtmed vms.

Võtmed
Näiteks on ühe koopa esimene ruum selline:

Ustel olevad ketid näitavad, et need uksed on lukus. Selles ruumis pole muud kui keskel olevad antiikmündid ja aardekirst. Loomulikult võtab sims antiikmündid ja vaatab ka kirstu, selleks klikka kirstule ja ava see. Ja sims leiab kirstust kuukujulise kivivõtme. Ühe ukse kõrval ongi kivipaneel, milles on kuukujuline auk, järelikult peab see võti minema sinna. Klikka sellele paneelile ja sims saabki panna võtme sinna (Insert Keystone).

Kus iganes koopas sa näed ukse kõrval kivipaneeli kas kuu, tähe või südame kujuga, võid kindel olla, et samas ruumis või mõnikord ka kuskil kõrvalruumis peab olema ka sellekujuline võti. Võtmete kujusid on kokku viis: kuu, täht, süda, võti ja pealuu. Pealuuvõtit saab osta kohalikult turult spetsiaalse kaupmehe käest antiikmüntide eest ja see tähistab üldvõtit, millega saab asendada kõiki kuu, tähe või südamekujulisi võtmeid. Selle tõttu on hea ka, kui sims võtab võimaluse korral koopasse kaasa mõned üldvõtmed.

NB! Üldvõti ei asenda võtmekujulist võtit. Võtmekujuline võti tähistab tavaliselt mõne seikluse nimelist võtit, millega saab avada ühte kindlat ust. Kui viid kursori võtmekujulise auguga kivipaneelile, avaneb infoaken, kuhu on kirjutatud, millise seikluse nimelist võtit see kivipaneel vajab.

Uksele klikates saab nüüd valida sellest uksest läbi mineku (Go Through Door) ja sims läheb järgmisse ruumi, mis nüüd ka sinu pilgule avatuks läheb.

Plaadid ja kujud
Järgmises ruumis on põrandas plaat jalajälgedega. Kui klikkad sellele, saab sinna peale astuda (Stand On). Sims teebki nii, ja oh imet, kiviplaadist jooksevad sädemed põrandale ja põrandas avaneb salatrepp. Trepist alla minek avab järgmise ruumi.

Siin on põrandal taas kiviplaat, millel on kujutatud hammasratast. Sellele klikates saab sellele astuda, sims astub selle peale ja seinas oleval uksel kukub kett eest. Aga kui nüüd sims tahab uksest läbi minna ja läheb plaadi pealt ära, läheb kett ukse ette tagasi. Ahhaa - selle plaadi peal peab midagi pidevalt olema. Selles ruumis on ka üks kivikuju, millele klikkamisel saab seda kas lükata (Push) või tõmmata (Pull).

Siin on vaja nüüd jälgida, kuhu sa tahad, et sims selle kuju liigutaks. Kui viid kursori (noolekese) kujule, näed et kuju erinevatele külgedele ilmuvad kollasednooled. Klikkamisel peab kollane nool jääma sellele küljele, kuhu läheb ka sims ja hakkab siis sealt kuju liigutama. Kuju liigutamine arendab ka simsi sportimisoskust ja loomulikult liigutab kõrgema sportimisoskusega sims kuju kiiremini.

Valida saad lükka (Push), lükka kaugele (Push far), tõmba (Pull), tõmba kaugele (Pull far). Kui klikkad ainult Lükka või Tõmba, siis liigub kuju 1 ruudu võrra. Kui kasutad võimalust kuju lükata või tõmmata kaugele (far), siis liigub kuju rohkem kui üks ruut. Olenevalt kuju asukohast saab mõnikord kuju ainult lükata või ainult tõmmata või ei saagi kuju selles suunas liigutada.

Nüüd tuleb siis kuju liigutada plaadi peale. Kuna kuju ja plaat ei asu otse ühel sirgel, tuleb kujule mitu korda klikata. Kõigepealt, et kuju liiguks näiteks paremale, on vaja klikata kujule siis, kui kollane nool on paremal kuju küljel ja valida Tõmba. Kui sims on kuju ühe ruudu võrra paremale liigutanud, tuleb nüüd kujul klikata, kui kollane nool on vasakul ja valida Tõmba kaugele. Sims liigutab kuju kahe ruudu võrra plaadile, ukse eest kukub kett ära ja sims saab sellest uksest läbi minna.

Niisiis - kui põrandaplaadil on jalajäljed, peab sims sellele astuma, kui aga plaadil on hammasratas, peab sellele lükkama kuju. Aga kui tuled koopasse mitme simsiga, siis saab näiteks ühe simsi panna hammasrattaga plaadile seisma ja teise simsiga lähed läbi ukse, mis kiirendab koopa avastamist, sest kuju lükkamine võtab aega.

Kivid ja kivihunnikud
Mõnes ruumis ei ole muud kui ainult suured kivid ja kivihunnikud. Ilmselt varjavad siis just need kivid pääsu järgmisse ruumi. Tuleb lihtsalt klikata kivihunnikule ja valida Purusta (Clear). Sims võtab oma taskust! kirka ja hakkab hunnikut purustama. See võtab aega. Ka siin mängib olulist rolli simsi spordioskus. Kivihunniku purustamine arendab samuti simsi spordioskust ja parema spordioskusega sims purustab kivihunnikut kiiremini.

Kui kivihunnik on purustatud, võib selle all olla näiteks plaat, millele astumine avab salaukse.

Teine lugu on suurte kividega. Kui edasipääsu tõkestab simsist suurem kivi, on tegemist suure kivirahnuga, mille saab purustada ainult ühe asjaga - Pangu kirvega. Selle kirve saab ainult ühel viisil - Hiinas on seiklus nimega "Confounded Boulder", selle seikluse alguses tuleb täita erinevaid ülesandeid kuni lõpuks saab sims ülesande tuua ühest koopast sellesama Pangu kirve (Pangu's Axe).

Kui sims on saanud selle kirve, siis purustab ta ka kõiki kivihunnikuid selle kirvega ühe hoobiga, mis võtab palju vähem aega, kui tavalise kirkaga.

Lõksud
Selles kitsas koridoris tõkestavad edasiliikumist augud maas. Augule klikkamisel saab valida näiteks Uuri (Inspect). Ilmub teade, mille järgi on tegemist tulelõksuga (Fire Trap).

Kokku on lõkse nelja tüüpi - tuli, aur, mürginooled ja elekter. Mõni lõks on peidetud ja hakkab tööle siis, kui sims on astunud selle peale. Lõksud simsi ei tapa, kuid teevad mõneks ajaks tegutsemisvõimetuks. Kõige ohutum on aurulõks - sims saab lihtsalt märjaks ja tema tuju teeb see natuke halvaks. Aurulõksu sisse saab sims ka ise hüpata (Jump In), see on kasulik siis, kui sims tahab märjalt tulelõksust läbi minna või kui sims on jäänud tulelõksu leekide kätte.

Teised lõksud annavad simsile hirmu tujukaardi, mis ei lase mõnda aega simsil näiteks lõksu ohutuks teha või uude ruumi minna. Tuli ja elekter annavad simsile lisaks Kõrvetab tujukaardi ja simsi välimus muutub tahmaseks. Tulle jäänud sims peab enda kiiresti märjaks kastma, seda saab teha kõige paremini kaasas oleva potidušiga, aga ka aurulõksu minnes või kaevu hüpates. Elekter ja nooled löövad simsi lisaks nokauti (Knocked Out), mis tähendab seda, et sims kukub maha ja magab mõnda aega.

Lõksudest saab üle päris mitmel viisil, mis oleneb sellest, kuidas lõks on seatud. Kõige kindlam viis lõksu ohutuks teha on sellele peale lükata liigutatav kuju, kui see muidugi selles ruumis olemas on. Mõnda lõksu saab kõrge loogikaoskusega sims ise teha ohutuks (Disarm Trap), mõnda lõksu saab teha ohutuks teise lõksuga, näiteks saab maas olevat tulelõksu teha ohutuks, kui sims käivitab seinas oleva aurulõksu.Tule- ja elektrilõksust saab üle ka näiteks nii, et sims teeb end märjaks ja siis hiilib lõksust läbi (Attempt To Cross). Märjaks teha saab sims end aurulõksuga või kaevus (Soaked In). Mõnest lõksust aga ei saa mööda enne, kui sims on leidnud lüliti, mis teeb selle lõksu ohutuks.

Kaevud ja lülitid
Pärast tulelõksust läbi saamist on ees tühi lukustatud uksega ruum, mille keskel on kaev. Kuna muud teha ei saa, siis tuleb klikata kaevule ja valida Avasta (Explore). Sims hüppab kaevu ja kirjade järgi sukeldub kaevu põhja. Sealt leiab ta lüliti, mis avab ukse. Sims tuleb kaevust välja ja läheb järgmisse ruumi.

Kaevust võib leida veel ka erinevaid aardeid ning üsna tihti on kaevus tunnel, mis avaneb teises ruumis olevasse teise kaevu. Sel juhul tuleb ka küsimus, kas lased simsil ujuda läbi tunneli või ei. Koopa avastamise seisukohast on tark lasta oma simsil alati tunnelist läbi ujuda.

Lülitid võivad lisaks kaevule olla kus tahes, tavaliselt on lülitid näiteks seinas või põrandal olevates aukudes, kuhu sims peab oma käe sisse pistma, seal võib mõnikord ka putukaid olla, kellest saab sims taas hirmu tujukaardi. Lülitiks võib olla veel tõrvik, mida peab tõmbama (Pull). Lülitina võib toimida ka mõne kuju lükkamine või mõne tavalise asja kasutamine, näiteks ühes seikluses peab sims kasutama tualetti, et avada salatrepp.

Salauksed
Tavaliselt peab otsima lüliteid, mis avavad salauksed, kuid mõned uksed on ka ilma lülititeta. Tavaliselt näitavad salaukse koha ära seinas olev teistsuguse mustri või värviga koht, kuid mitte alati. Kui sinna kursor viia, muutub see noolest tärniks, mis tähendab, et sellele saab klikata ja siis klikkagi ning sims saab seda kohta uurida (Inspect). Pärast mõningast uurimist tulebki teade, et sims on leidnud salaukse, mis tihti ka ise avaneb. Kui sims peab ukse ise avama, siis läheb selleks vaja jõudu ja ukse avamine arendab simsi spordioskust. Ka siin kehtib põhimõte, et mida suurem spordioskus simsil on, seda kiiremini ta ukse avab.

Aarded, kirstud ja sarkofaagid
Koobaste ülesanne on pakkuda simsile leidmiseks väga palju aardeid - väärismetalle, kalliskivisid või reliikviaid, aga samuti kuivatatud toitu ja rahakotte. Need on tavaliselt igas uues ruumis, kuhu sims läheb, kas lihtsalt maas või laua või riiuli peal. Aarde võtmiseks tuleb sellele lihtsalt klikata. Mõnikord on ruumi kujundus nii kirju, et aarete leidmiseks peab ruumi tähelepanelikult uurima.

Tihti on aarded peidetud, neid võib leida kivihunnikute alt, kaevudest, seinas või maas olevatest aukudest ja aardekirstudest. Kirstus saab olla palju erinevaid asju ja neid saab võtta eraldi, kui klikkad lihtsalt asjale või võtta korraga kõik, kui klikkad Take All.

Mõnes koopas seisab seina ääres üks või mitu pikka püstist kivist kappi, need on sarkofaagid. Sarkofaagis on tavaliselt mõni varandus, mille sims võib lihtsalt ära korjata ja edaspidi saab sarkofaagi vaid vaadata või kui koopas on mitu simsi, saab sarkofaagis teha ka woohood. Mõnikord tõmmatakse sims sarkofaagi sisse ja lükatakse siis välja. Sellest tuleb küll väike ehmatus aga muud midagi.

Kuid sarkofaagist võib välja tulla ka muumia, kes ründab simsi, muumiatest loe lähemalt siin. Kuna last muumia ei ründa, on soovitus sarkofaage avastama lasta alati lapsed.

Vajadused koopas
Kui sims võttis kaasa kõik, mis üleval soovitustes kirjas oli, on kõik korras. Nälja puhul saab ta oma seljakotist kuivatatud toitu, liiga räpaseks minnes peseb end potidušiga.

Kaasaskantavat vetsupotti vms ei ole ja kahjuks pole mängus võimalust ka kuskile puu või põõsa taha kükitada, nii et su sims võib seikluste ajal lihtsalt püksid täis teha. Mõnes koopas on siiski ka WC olemas, mida sims saab kasutada. Kuivatatud toitu saab leida ka koobastest.

Kui energia otsa hakkab saama, saab simsi seljakotis oleva telgi püstitada ükskõik kuhu. Telgi saab panna nii välja kui ka siseruumidesse ja nii saab koopa avastamisega pooleli olnud sims viimasesse avastatud kooparuumi telgi üles panna ja magama minna.

Kui sims on öö ära maganud ja edasi tahab koobast avastada, ära unusta telk talle seljakotti tagasi panna, sest ka edaspidi võib seda vaja minna.

Täielikult avastatud koobas
Kui koobas on täielikult avastatud, kostab võidumuusika ja ilmub sellekohane teade. Kui sims osaleb seikluses, on koopas tavaliselt mõni asi, mille ümber on helendavad kiired, see näitab, et seal on selle seikluse sihtmärk. Sellel pildil näiteks tuleb avada kirst ja võtta seal olevad asjad. Kui need asjad on võetud ja koobas pole täielikult veel avastatud, oleks targem juhinduda järgmistest seikluse juhtnööridest, sest ilmselt toob mõni teine seiklus simsi sellesse koopasse tagasi.

Kui oled ühe perega ühe koopa avastanud, siis kui tuled sama perega sellesse kohta uuele reisile, seda koobast enam avastama ei pea, aga ka avastatud koobastest saab endiselt leida aardeid. Teise perega pead selle koopa uuesti avastama ja kõik algab otsast peale. Koopaid saad ka ise ehitada, lähemalt siit.

Kui paned praegu simsile käsu lihtsalt tagasi baaslaagrisse minna, läheb ta koopast välja tuldud teed pidi, mis võib olla väga pikk. Tavaliselt on ka koopa viimases ruumis mingi otsetee koopa esimesse ruumi, selleks võib viimases ruumis olla põrandaplaat, millele astumine avab salaukse vms.

Kas tead veel mõnda nippi selles teemas või oled leidnud vigu siin lehel?
Saada aadressile simsimaa@hot.ee ja oledki saanud Simsimaa abiliseks!

Simsimaa veeb annab ainsana Eestis ja eesti keeles täieliku ülevaate The Sims seeria mängudest ja nende lisadest, infot, nippe, koode ning veel palju muud The Sims seeria mängude kohta. Kõik siin leheküljel avaldatud materjalid on vabad kopeerimiseks ja kasutamiseks, sest sa teed seda nagunii.