The Sims 3 programmide kasutamine:
| Mustrite tegemine | Maailma loomine | Simsi loomine | Mustrite loomine | Looma loomine |

The Sims 3 linnaloomisprogramm Create-a-World.

Linnaloomisprogrammi suurus on 156MB ja seda saab tasuta tõmmata. Tõmbamise kohta loe lähemalt siin. Tõmmatud exe-fail lihtsalt käivita ehk tee sellel topeltklikk ja linnaloomisprogramm ongi sul arvutis.

Programm "Create-a-World" on mõeldud tõsistele simsifännidele, sest terve simside linna loomine võtab kaua aega. Tegemist on samasuguse programmiga, mida kasutavad ka The Sims 3 mängu loojad uute linnade tegemisel, kuid seda on tehtud lihtsamaks, et seda saaks kasutada ka nö tavaline inimene.

Valmistada saab nelja suurusega linnu, suurim on 2048x2048 ja väikseim 256x256. The Sims 3 põhimängus olev Sunset Valley on neljast suurusest suurim linn. Uusi linnu saab teha ja mängu viia piiramatult (piirab vaid arvuti kõvaketta maht), samuti saab uusi linnu panna üles The Sims 3 lehele teistele tõmbamiseks. On olemas ka maailma importimise nupp, millega saab suvalise pildi muuta linnaks, näiteks lillepildist saad lillekujulise linna.

Programm käivitub eraldi, kuid on seotud The Sims 3 mänguga. Kui näiteks tahad luua uue linna, milles on katakombid ja salakäigud, mis tulevad mängu The Sims 3 esimese lisapakiga World Adventures, peab see lisapakk ka sul endal olema installitud, vaid siis on ka linnaloomisprogrammis kõik vajalikud võimalused kättesaadavad.

Sarnaselt The Sims 3 ehitustööriistadega saab ka linnaloomisprogrammis liigutada maapinda kas seda tõstes luues mägesid või langetades luues orgusid. Kasutamiseks on erinevad maapinnavormid nagu künkad (hills), püstine kalju (sheer cliff), mäed (mountains) jne. Ka sillad on eraldi asjad, mida saad paigale panna, neid ehitada ei saa. Samuti saab maad kujundada sobivate värvide ja mustritega. Lisaks on võimalik luua maapinna jaoks uusi värve ja mustreid.

Kuigi programmiga saab teha palju, tuleks olla ettevaatlik mõnede asjadega, kuna mängus võivad need välja näha imelikud või halvasti, näiteks topeltseinad, krundid erineval kõrgusel, asjad krundi piiril jms. Ehitamisel on ka piirid: ühel krundil saab olla maksimaalselt 4 maapinnatooni, 4 liiki taimi ja kokku 30 taime (puud, põõsad, lilled). Ühes 256x256 linnas saab olla maksimaalselt 8 maapinnatooni. Kuigi võimalus on ehitada kõrgeid mägesid ja sügavaid orge, oled ilmselt isegi tähele pannud, et maapinna kõrguste järsk muutumine pole mängus hea - simside liikumine on ebanormaalne ja ka erinevad asjad mäenõlvadel ei näe just kõige loomulikumad välja, seega mida tasasem on linnamaastik, seda parem on mängida sul endal kui ka teistel.

Saad ise määrata alad, kus simsid kõndida saavad ja kus ei saa: punane maa - simsid ei saa seal käia, sinine/lilla maa - simsid saavad seal käia, kollane maa - kaamera (vaade) liigub sinnamaani. Värvid on ainult linnaloomisprogrammis, mängus neid värve ei ole, on vaid sinu valitud toonides maa.

Lisada saab erinevaid asju nagu kivid, väravad, puud, pingid ja palju muud, mis linnas ikka on. Asjade panekul saab neid keerata ja muuta kõrgust, nii et asja saab panna õhku, maapinnale või pooleldi maa alla maetuna. Puud näevad välja paremad kui nad on koos ehk metsana, ja eriti nõrgemate näitajatega arvutis on parem krundid ehitada üksteisest kaugemale, siis näeb ühte krunti paremini.

Linna saab lisada maanteid ja jalgteid. Tee saab teha suvalise kujuga, teed saab väänata nii nagu ise tahad - paremale, vasakule, üles, alla. Krundil peab olema vaid üks väljapääs teele, see võib olla maantee või ka jalgtee. Igal teel peab olema lõpp, muidu jookseb suunamissüsteem kokku. Saad ka lisada kohad, kust saab leida kogutavaid asju - metalle, komeete, kalliskivisid, putukaid, linde, kalu. Kui tahad, et simsid kuskil looduses automaatselt piknikku peaksid, pane nendesse kohtadesse nähtamatud piknikukorvid.

Oma linna saad lisada krunte, millel saad muuta tüüpi (elu või ühiskondlik), väärtust, ja lisada sellele suurepärase vaate tujukaardi. Krunte saad täis ehitada, selleks on eraldi nupp, mis viib otse mängu ehitusrežiimi, kus ehitad krundi valmis ja siis impordid selle oma loodud linna. Püüa vältida ruudukujulisi krunte, kuna neid saab pöörata igas suunas, kuid ristkülikukujulist krunti saab pöörata vaid kahes suunas ja nii väheneb oht panna krunt ummikusse - st väljapääs krundilt ei satu teele. Samuti on kasulikum väljapääs krundilt teha ristküliku lühemalt küljelt.

Elukrundi ehitamisel ilmuvad sinna automaatselt postkast ja prügikast. Väliprügikast ja postkast on kasulikum hoida maja välisukse lähedal, nii kulub vähem aega prügi viimisele ja postiga tegelemisele. Postkasti aseusest oleneb ka selle krundi vaatenurk ja pilt krundi tutvustamisel. Postkastile lähim maja välisuks on peauks, kuhu külaline koputab või kust su simsid sisse-välja käivad. Maja välisukse juures peaks olema ka välislamp, et sims näeks koju tulla ka pimedal ajal ja et mängija saaks aru, kus on sissepääs, seega vaata oma linna ka öisel ajal.

Ühiskondlikele kruntidele ei saa ise ehitada töökohti või muid "jäneseurge", neid saab lihtsalt paika panna. Ühele krundile ei tasu panna mitut "jäneseurgu", muidu jookseb suunamissüsteem kokku. Kui paned linna mõeldud asju krundile, ei saa mängus neid sealt eemaldada. Täpselt krundi piirile ei tasu ühtegi asja panna, simsid jalutavad neist lihtsalt läbi, pane asjad krundi piirist vähemalt kahe ruudu kaugusele, ka aeda ära ehita täpselt krundi piiri peale, vaid ühe ruudu kaugusele krundi piirist. Samuti on kasulikum krundi juurde jätta võimalikult palju samal kõrgusel ja sama ruudustikuga maad, enne kui hakkad maa kõrgust või ruudustikku muutma.

Kruntide asetamisel ja teede rajamisel mõtle ka tee läbimise aja peale, majade ehitamisel mõtle, kes seal elama hakkavad ja näiteks treppidega majas, kus elavad mudilased, peaksid nendele mõeldud asjad ikka alumisel korrusel olema ning jälgi, et linnas oleksid kõik vajalikud krundid: tööhoonetega krundid, poe- ja söögikohakrundid, vaba-ajaveetmiskrundid, elukruntidest nii alustamiseks sobivate hoonetega, peredega majadega, kallite hoonetega kui tühje krunte.

Lahtiste, seinte või aiaga ümbritsetud ruumide (veranda, tuulekoda, rõdu) ehitamisel jälgi, et ruumist väljuks vähemalt üks trepp ja et ruum oleks piisavalt suur vähemalt kahe simsi suhtlemiseks. Kuigi kaks suhtlevat sims vajavad vähemalt kahte kõrvutiasetsevat ruutu, tuleb jälgida, et need ruudud poleks ukse või trepi liikumisruumis. Ukse liikumisruumi näed, kui klikkad CTRL ja G, trepi liikumisruumi nägemiseks klikka CTRL ja F.

Videoõpetused:

Pildid:













Simsimaa veeb annab ainsana Eestis ja eesti keeles täieliku ülevaate The Sims seeria mängudest ja nende lisadest, infot, nippe, koode ning veel palju muud The Sims seeria mängude kohta. Kõik siin leheküljel avaldatud materjalid on vabad kopeerimiseks ja kasutamiseks, sest sa teed seda nagunii.